Sabda Nabi: "Barangsiapa yang dikehendaki oleh Allah padanya kebaikan, akan diberi kefahaman dalam agama"

~~

Saturday, May 21, 2011

Bukan aku ingin melarikan diri



Teman,
Aku bukan melarikan diri dari amanah,
Bukan aku sengaja untuk membebankan dirimu untuk memikul  amanah itu,
Ku sedar,
Memang amanah itu adalah tanggungjawab kita bersama,
Namun teman,
Aku terpaksa membebankan engkau dengan amanah itu,
Bukan aku sengaja teman,
Bahkan bukan niat hati untuk berbuat demikian,
Tapi,

Kerana desakan tanggungjawablah ku terpaksa membebankan kamu dengan amanah itu,
Bebanan dunialah yang menyebabkan aku menyerahkan segalanya diatas pundakmu,
Aku sedar bahwa desakan ini untuk kenikmatan dunia semata-mata,
Tapi sebenarnya teman,
Ianya merupakan sebagian dari usha kita menuju ke tempat yang mulia diakhirat kelak,
Ingin aku tegaskan teman,
Aku tidak membebanimu sepenuh dengan amanah itu,
Bahkan diriku ini sanggup untuk memberi khidmat seandainya diriku diperlukan,
Kapan saja waktunya aku siap,
Namun segalanya terpulang  padamu untuk menentukan waktunya,
Kerna aku sedar,                    
Kini ku tidak mempunyai kekuatan untuk memaksamu,
Kenapa aku mengatakan demikian (siap memberi khidmat) teman??
Sebenarnya,
Aku takut diakhirat kelak aku tidak dapat menjawab segala persoalan yang diajukan kepadaku,
Oleh Malaikat yang siap menjalankan perintah dari Sang Pemilik nyawa ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...